tisdag 26 april 2011

Produktiv Påsk

Vi har haft en kanonbra påskhelg. Underbart väder hela påsken och dessutom kom svärföräldrarna upp i lördags från Skåne och hjälpte till med att färdigställa garaget och göra stenkistorna. Själv har jag målat ribben till garaget, eftersom svärmor tagit hand om minstingen. 

Här kommer lite bilder.
vår uppfart ett år sedan

Färdigställande av garagetak med plåt och nockpannor.

Så här såg det ut för två veckor sedan.
Vi passade på att plana ut utfyllnaden på uppfarten med.

Härom dagen när jag kollade runt på nätet så hittade jag en önskepresent åt mig själv. Jag har alltid sagt till sambon att om han kommer hem med hushållsapparatur när jag fyller år eller som julklapp så råkar han illa ut. Det här är dock ett undantag: En Kitchenaid Artisan, en assistent i retro-stil. En sådan vill jag ha!
Jag skulle baka så mycket gott bröd, och en massa annat med så klart.
Dock kostar den en hel del...
För den som har 4895 kronor skräpandes i byrålådan, så finns assistenten till just det reapriset, 4895 kr, hos Bagaren & Kocken. Normalpriset för den är lite över 8400 kronor.




Jag hann även med att fräscha upp mina köksfönster lite. Det blev några nya pelargoner. Mina egna sticklingar växer och frodas, det verkar som om jag inte hade ihjäl dem i alla fall... yeeiii! Innebär det att jag kan säga att jag har gröna fingrar? Kanske inte än...


Min systerson döptes för ett bra tag sedan, han är säkert ett halvår redan, och jag har inte ens träffat honom än. Fy skäms på mig.. men tiden räcker inte till allt som man vill/måste göra. Hur som helst, har jag hittat en present till honom som är så fin, en pall från Bonde of Sweden.


Pall

Fast han är ju en kille, så med den här texten.











Inga kommentarer:

Skicka en kommentar