torsdag 7 april 2011

Sticklingar

Fick sticklingar av min klassföreståndarkollega igår. Har så länge önskat mig pelargoner och fick igår chansen att förvalta två stjärnpelargonsticklingar av den här sorten:


Nu har jag lagt mina sticklingar i blöt och hoppas att de tar sig. Har aldrig tagit hand om sticklingar innan... Mina ser ut så här just nu:


Nu när jag funderar på hur vår trädgård ska se ut så måste jag erkänna att sambon kläckte en idé som jag totalt fastnat för... jag är helt såld på murar! När vi ska anlägga gräsmatta, så måste vi lägga på minst 15 cm matjord över gatunivå eftersom vi har så sandig jord på vår tomt, och då är en av lösningarna en mur mellan gatan och tomten. Visst ser det fint ut:


Har dessutom hittat en del bilder på hur mycket ändringar med små medel kan göra i en trädgård. Som vid den här sommarstugan t.ex:

Före...

...och efter.
Nehej, dags att planera morgondagens lektioner.
God natt. /K

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar