lördag 16 april 2011

Födelsedagsfirande och GI

Ja, då håller sambon på att få fnatt igen. Jag har gått på en Gi-diet för att tappa de sista tre kilona som envist hänger i sedan jag blev gravid med minstingen.
Hon sover middag i skrivande stund och jag passar på att plugga till mina tre spanskatentor som jag ska skriva. Äter lite mellanmål samtidigt. Naturell yoghurt med äpple och nötter. Mums!


Minstingen och minstingen förresten... hon har ju redan hunnit bli två år och hennes födelsedag firades för en månad sedan med släkten från Skåne.
Underbara unge, som hon förgyller vår tillvaro... Hon är som en raket vissa stunder, en liten kamikaze-unge som far fram helt orädd för att sedan bli en lugn och klok liten gumma som har en vokabulär och en meningsuppbyggnad som överskrider en två årings ålder med kraft! Så lillgammal och klok.


Har hittat lite fler idéer till vår trädgård.  Bilderna har jag hittat på Shutterstock.


En pergola lik den som är på bilden till vänster, högst upp i mitten tänker jag försöka anlägga på vår framsida.
Idag kommer en av bönderna i byn för att hjälpa gräva stenkistorna, därefter är det dags för mer fyll. Bildbevis kommer...Jag lägger in nya bilder när grävaren varit här.

Dags att väcka två-åringen, hon har sovit i nästan två och en halv timme. Förkyld men ändå... Jag vill få henne i säng den här sidan av 24-strecket ikväll.
/K

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar