fredag 22 april 2011

Tittat på mina gamla bloggtitlar

Det mina inlägg handlat om är:
1) barnen och familjen
2) vårt husbygge
3) min vikt (som i dagsläget är nästan på ursprungsnivå, yeeiiii! bara liiite kvar...)
4) min motion
5) trädgård och inredning
6) våra hundar

Så kan man sammanfatta min vardag, om man bortser från jobbet. Futtigt? Kanske för den äventyrlige, men jag har landat och känner mig nöjd över mitt liv.
Äventyr då? Visst, jag skulle inget hellre än ta med mig  sambon och jyckarna, packa en varsin stor ryggsäck och ett tält för att bege oss upp i fjällen och vandra. Jag vill också åka till Gotland någon sommar, kanske cykelsemestra på Bornholm osv... men just nu är det barnen och småbarnstiden plus vårat husbygge som är navet i vårt liv. Så vi åker på cirkus, till Ölands Djurpark, High Chapparall, Astrid Lindgrens värld osv på våra semestrar. Plus att vi faktiskt var en vecka på Gran Canaria i vintras och laddade batterierna.
Att ta med familjen på en jorderunt-segling eller ett år som volontärer i Borneos vilda djungler är inget som lockar. Har rest mycket innan barnen föddes, bott utomlands, tagit dykcert och dykt i de vackra vattnen kring Maldiverna, gått vilse i storstäder runt om i världen osv. Been there, done that. Nu när jag kommer hem efter jobbet känner jag ro och glädje, även om vardagen ibland är stressig som bara den med fotbollsträningar, barngympa osv... Jag trivs hemma. <3

Vilken lång förklaring för att skriva att jag tycker om mitt liv.



Nu ska vi påskstäda.
Glad Påsk!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar