måndag 2 maj 2011

Jag blir så arg!

Fick reda på att jag förmodligen inte får behålla jobbet, vilket inte är någon nyhet. Det är samma visa varje maj, en vånda om jag i augusti ska ha ett jobb att åka till och i så fall i vilken omfattning. Nu är vi där igen... Jag är så trött på att bollas fram och tillbaka som en defekt bricka som man tar till i nödfall när alla bra brickor är använda.
Jag är utbildad 4-9 lärare, jag har behörighet i två av mina tre ämnen och jag läser in behörigheten i spanskan med. Har efter den här terminen läst 37,5 p och läser ytterligare 15 p på distans nästa termin. Men jag anses inte vara behörig, utan man lyser ut tjänsten i hopp om att hitta en behörig lärare.
Jag vet att jag är en bra lärare, jag får bra feedback från kollegor, elever och föräldrar, men ändå är det samma visa varje år. Jag blir så trött! Nu har jag på allvar börjat söka andra jobb, vi får väl se vad det resulterar i. Jag håller tummarna.

Mitt i detta jobb-elände, så känner jag mig ändå glad över det faktum att jag har underbara barn och en sambo som är detsamma. Dessutom är vi friska, vilket jag tackar någon högre makt för. Just nu har i och för sig stora tjejen bältros. Är inte det en åkomma som drabbar gamlingar, inte barn i 11-års åldern? Som dessutom haft vattenkoppor när hon var tre. Mycket märkligt...

Men det jag skulle komma fram till är att en av mina gamla arbetskamrater har fått en svår sjukdom som hon kämpar mot. Vi känner inte varann väl alls, har pratat ytligt på jobbet, varit på några fester samtidigt osv,  men jag önskar henne verkligen lycka till med sin lilla familj och livet i Paris. Jag hoppas också att hennes cellgiftsbehandlingar verkar och att hon och hennes sambo får ett underbart bröllop. Han hade på valborgsmässoaftonen fallit ner på knä i deras lägenhet och friat. Mycket romantiskt.

Jag följer deras blogg, de gör en massa små och stora utflykter runt om i Frankrike, och jag blir så inspirerad av deras foton därifrån.

En klar favorit är Etretat vid Normandie. Kolla in vyerna. Så vackert!



Nu ska minstingen duscha och i säng så småningom.
/K

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar