fredag 1 april 2011

En bra dag

Jag har funderat på hur en bra dag är...

Det är oftast otroligt stressigt och man överhopas av en massa måsten i vardagen. I en småbarnsfamilj är det dessutom en vardag som är otroligt inrutad för barnens skull. Det är skola och dagis med tillhörande hämtning och lämning, fotbollsträningar, läxor, jympa och så rullar dagarna på utan några avstickare åt något håll.

Men en bra dag är när barnen är nöjda och glada, solen tittar fram och jag och sambon har blivit klara med att städa vårt nybyggda hus och sitter och njuter av en varsin kopp kaffe medan barnen leker. Jag är tyvärr ofta duktig på att sitta och titta på allt vi inte har hunnit få gjort istället för att fokusera på det positiva, det som vi faktiskt har gjort och hur långt vi faktiskt kommit på ett år.
För ett år sedan var vår tomt en massa skog och träd och idag finns där ett hem, även om det fortfarande finns en hel del att göra. Men, det är resan som ska vara minnesvärd, inte slutmålet. Jag har börjat fokusera på det och har det som ett mantra när jag tycker att saker och ting borde ha blivit gjorda igår, helst.

Därför vill jag ge min underbara sambo en stor eloge som orkar med min ofta rätt negativa inställning till vårt bygge. Jag är otroligt lyckligt lottad som har en sån underbar familj!

 











Mina underbara!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar