onsdag 23 september 2009

Tjejdag

Idag har varit en sån där dag som man behöver utan att man tänker på det...

Jag och Snäckan träffade A, en vän som jag inte umgås så jättemycket med, men som jag har så lätt för att prata med när vi väl träffas. Hon bor i en annan stad och har ett fullspäckat schema, och att få våra scheman att synka är inte alltid det lättaste.
Idag träffades vi dock. Vi körde halva sträckan var och landade i Kosta, på Outleten där. Vi gick och shoppade lite var för sig till att börja med, jag hittade en ny höstmössa åt Snäckan, samt en klänning och en body, alla från P.O.P.

Sen träffade vi A, käkade en bit mat och pratade oavbrutet i två och en halv timme. Att få "tömma" lite är så viktigt, även om det bara är om vardagliga småsaker. Det är så skönt för vi är på samma våglängd när det gäller en massa saker, och vi har samma värderingar. Dessutom har vi samma smak när det gäller kläder och heminredning. Vi hittade en varsin supersnygg parkas från P.O.P. Likadana i och för sig, men så ofta träffas vi inte att det är ett problem. När vi kom till kassan så säger kassörskan: "ja, de här jackorna är så bra, man kan inte tro att det är mammakläder egentligen." Nej, det ser inte ut som mammakläder, de sitter hur bra som helst och är funktionsdugliga i vatten- och vindtätt material dessutom. Skit i det, vi köper dem. De kostar egentligen 1 795:- men på outleten kostar de endast 495:- Ett riktigt fynd med andra ord!

Fast här på bilden från POP:s hemsida ser man att även en gravid kan ha jackan. Fast våra är grön/gråa i färgen och sitter definitivt inte så.













Sen var vi och tittade på glas, det är ju ett måste när man i hjärtat av Glasriket. ;) Hittade de här underbara glasen från Iittala. Tur att jag inte hade mer pengar med mig, för då hade jag kommit hem med sådana med. Det är dock definitivt en serie som jag ska önska mig när jag fyller år, till jul osv. Helt underbara glas!













Efter shoppingen åkte vi ut till flygrakan utanför Kosta och rastade hundarna. Jag hade Aron med mig, för miljöträningens skull och han fick umgås med A:s hund, som är jättegó mot andra hundar även om hon är tjurig mot folk. Vi hann dessutom med att köra ett uppletande med hennes hund och en första övning i uppletande med Aron. Det gick bra, han kopplade på näsan direkt. Ville inte lämna mig först, men vågade sig sen ut i terrängen. Att få föremålet lockade mer än att sitta kvar hos matte. :) Dutti killeman! Han fick tre likadana övningar och sen var vi nöjda för dagen.

Jag och Snäckan styrde kosan hemåt och landade hemma strax efter tre. Kvällen har vi tillbringat med att pyssla lite här hemma. Hon håller förresten på att lära sig krypa. Hon står på alla fyra och svajar fram och tillbaka, och idag tog knäna de första stapplande rörelserna framåt. Hon såg så nöjd ut! :) Min lilla groda börjar bli stor!

Det blev förresten inget med lillasysters förra hus, men de har köpt ett annat hus i samma område. Jag är så glad för deras skull. Stor cyber-kram till henne och familjen uppe i huvudstaden.

Nu ska jag sätta mig och slappa framför TV:n innan ögonen går helt i kors.
Ha en skön kväll därute.
//K

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar