måndag 5 oktober 2009

Var finns vårt drömhus?!

Eller bor vi i det redan...?

Nu i dagarna flyttar min syster och hennes familj in i sitt efterlängtade hus. Yeeiii! Är så glad för deras skull! Jag vet dessutom att det kommer att bli så fint invändigt för både syster och hennes sambo har otroligt bra smak när det gäller inredning och design.

Jag tittar ofta in på en blogg som jag hittat till via Allt för föräldrar, nämligen denna. Såå fint deras hus är och så bra smak på inredning osv. Jag vill också kunna sånt! Jag vet vad jag tycker är snyggt, vet hur jag vill ha det, men för att få till det så som jag vill ha det krävs det en hel del dineros samt hantverkare. Kanske är det dags att byta ut vårat lilla hus i skogen mot ett annat? Vi får ju inte plats som det är nu, så i så fall blir det att bygga ut. Sen skulle jag vilja göra så mycket utvändigt med, men jag får liksom inte tummen ur innan jag vet om vi ska bygga ut eller inte... Eller så gör man som sambon sagt, tar lite i taget, Rom byggdes ju inte på en dag. Men jag är så otålig när jag väl fått för mig att göra något. Kanske man skulle ta och överraska sambon med att måla taket i köket plus tapetsera om. Jag är ju händig, gillar handarbeten, är inte helt efterbliven med en pensel osv. Hmm, nu har jag nog fått en idé...!

Det mest akuta är att få i ordning köket, som jag i dagsläget avskyr! Vi har blommig tapet, aprikosaktig kakel på väggarna och fula furufärgade luckor till det plus en bänkskiva som ska företälla bokfärgad, men den är i någon sorts fusk-laminat! Blääää! Tilläggas bör att köket och hallen ser ut som när vi flyttade in för 1,5 år sedan för vi har ju haft planer på att bygga ut och då ska köket flyttas och hallen göras om helt. Jag är helt inne på ett vitt lantkök, men smabon vill ha något träfärgat igen, typ ek eller liknande. Men titta på dessa bilder, visst är det fint med vitt lantkök?




















På den andra bilden diggar jag själva köket men tycker att färgen på innertaket förstör helheten.

Ja, ja, jag ska inte klaga, så mycket som vi gjort sedan vi köpt huset! Vi har målat om, flyttat en vägg, byggt ett helt nytt badrum osv. Så nog har huset fått sig en ansiktslyftning ändå. Ska se om jag inte kan vaska fram lite före- och efterbilder nu när jag fastnat för temat hem och inredning.

Nu vaknar snart Snäckan, och vi ska in till stan och bli lite inspirerade i olika butiker.
Ha en fortsatt underbar dag!
//K

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar