måndag 9 maj 2011

Sommarvärme!

Ja i helgen har det återigen varit alldeles underbart väder. Alla problem som situationen på jobbet för med sig har varit som bortblåsta. Helt fantastiskt!

Vi har fixat och fejat med att färdigställa garaget och så har markservicen tagit sin beskärda del av tiden.  Dessutom har stora tösen spelat match. De vann med hela 4-0, och det var en glad tjej som kom cyklande hem efter matchen. Jag hann inte stanna hela matchen, utan fick cykla hem och laga lunch åt familjen.



Min nya, fina cykel som jag gladeligen trampar runt på.


Mina stjärnpelargonsticklingar som jag fick i våras har tagit sig. Jag miste en, men har tre fina sticklingar kvar som står i tvättstugefönstret med massor av sol hela dagen. De stormtrivs!


 
Jag har dessutom börjat shoppa lite, ja ytterst lite, från alla dessa underbara inredningsbutiker som jag så ofta besöker on-line. Jag gillar det vita, lite slitna, men det får inte enbart vara så, utan jag vill även ha moderna inslag och lite färg, inte bara vitt och grått. Här är det i och för sig nästan bara vitt, men det är inte klart än...


Sambon är ju från Malmö, och när vi var i dating-fasen så beökte jag honom i Malmö ett antal gånger. Vi julshoppade en dag och var inne i en superhärlig butik som heter Granit. Jag hade helt glömt bort att de finns eftersom vi inte har någon här i Kalmar, men hittade en länk till den via Dessies blogg.

Vi fick förresten så fina servetter och kökshandduk av grannen när vi flyttade in, men visste inte vad jag skulle matcha dem med. Nu när det är en salig kompott, så ser jag hur underbart fint det är när det inte följer en strikt linje, utan är en salig blandning av färger och form.



Där slank det visst in en till blänkare på den fina, braiga hushållsassistenten som jag så gärna vill ha. Hoppas, hoppas, hoppas... Märkligt att man inte önskar sig något personligt, utan en hushållsassistent. Men, sån är jag. :)
Nu ska jag rätta prov.
/K


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar