fredag 29 januari 2010

Huset är nu sålt!

Japp, nu har vi sålt vårt hus och det nya ska beställas nästa vecka. Yeeiiii!!!!!

Vi har de senaste dagarna haft det stora nöjet att välja tapeter, bänkskivor, handtag m.m. till vårt NYA hus. :) Det kommer verkligen att vara helt sprillans nytt, nybakat, nyproducerat, freshly out of the oven. Ja ni fattar...

Vi har även valt våtrumsmatta till grovkök och våtrumsmatta samt vägg till badrummet nere. Ja, vi tar faktiskt badrummet utan kakel och klinkers till att börja med, men vi har valt extra tillval på en kommod och ett lyxigare spegelskåp istället. Det kommer att bli en gästtoalett när väl badrummet uppe är inrett och där uppe kommer vi att ha hörnbadkar med bubbelfunktion, kakel och klinkers så att den blir lite lyxigare. Jag ska bara berätta detta för sambon. Han kommer att få dåndimpen och jag kan riktigt se hur han föreställer sig att dinerosarna bara rullar iväg... Skämt åsidå, så dyrt kommer det inte att bli, men visst man ska inte sticka under stol med att det är dyrt att inreda badrum.

Vi har faktiskt kommit överens om allt utom en fondvägg i minstingens rum. Jag vill ha en tapet med röda stjärnor på en naturvit botten, och fick till slut igenom valet om den hamnar på en av kortsideväggarna. Fin va? Tänk er en liten tjej i det rummet med matchande sängkläder.








Jag har minsann hittat sängkläderna med. Så fina, och de finns i en affär på Kosta Outlet, inte alls långt från oss. :))







Annars rullar det på här hemma. Minstingen har börjat gå vid den underbara åldern av tio månader. Hon är väldigt ostabil än så länge, men hon ger sig inte och hon ställer sig gärna mot allt och släpper taget så att sambon och jag sätter andan i halsen!
De stora tjejerna är genomförkylda båda två, och jag med för den delen. De har varit på solsemester på Gran Canaria med sin pappa och hans nya fru så de är så brunbrända och fina. :) Jag längtar så efter solen och värmen jag med. Mår alltid som sämst när det är oerhört långt kvar till våren och värmen. Hade varit underbart att kunna åka på en sista-minuten-resa och bara lapa i sig sol och värme. Ja, jag vet... vi ska ju bygga hus och man kan inte få allt. Husbygget tar alla pengar vi har plus lite till, men det mildrar inte min längtan efter sol och värme.
Nehej, sambon jobbar natt, vilket han kommer att göra i fortsättningen, så jag ska ta och umgås lite med tjejerna för imorrn bitti är det de små bokstäverna som gäller här hemma när sambon ska försöka sova. Jag och tjejerna tar nog och åker in till stan en sväng imorgon.
Nu ska vi umgås och titta på Let's Dance.
P&K
//K

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar