fredag 15 januari 2010

Hus. Byggnation och inredning och allt som hör därtill...

Ååå vad kul det är! Det verkar som om vårt hus är sålt och att vi ska bygga nytt inne i vårt samhälle. Me very happy!


Nu har vi på allvar börjat titta på hur mycket det här kalaset kommer att landa på så småningom. Man blir mörkrädd vad fort pengarna bara swischar iväg! Garage och platta till den är hutlöst dyrt, men välbehövligt, så det är bara att hosta upp dinerosarna och se till att få garage/förråd/hundgårdar. Som tur är har sambon inte tummen mitt i handen, så tanken är att han ska bygga garaget själv, med lite hjälp där det behövs.


Själv har jag blivit ansvarig för interiör och inredning. Yeeiii!!! Jag har så många idéer och så mycket jag skulle vilja göra. En sak ska jag ha gjort i alla fall och det är den här brädväggen bakom vår säng. Sååå snyggt! Vill dock bara ha den på väggen bakom sängen, inte som här, att den fortsätter runt till nästa vägg.
Är dessutom väldigt svag för Lexingtonstuket på just sovrumsinredning, så det blir garanterat vitt med marint och rött inslag. Vill dock inte ha det amerikaniserat som på bilden med USA-flaggor, utan ha sängkläder i rött, blått, vitt och stjärnor, lanternor osv... Har haft murriga färger med inspiration från naturen i mina tidigare sovrum, så nu är det dags för marint tema.









Visst är det snyggt!?

Sen har vi hallen, den ska vara ljus och öppen, men den blir svårmöblerad. Här är en bild på ett Smålandsvillan-hus, dock inte samma husmodell som vårt förhoppningsvis blivande, men storleken är den samma.


















Ungefär så här skulle jag vilja ha den, fast med ekgolvet. Dock med vitt räcke och vita steg på trappan, men det törs jag nog inte ens nämna för sambon.
-Jo, jag skulle vilja måla delar av den helt nya trappan vit. - Va!? Är du inte riktigt klok kvinna!??!!










Nehej, dags att nanna kudden.
P & K
//K

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar