onsdag 28 oktober 2009

Höstlov

Japp, då var halva höstlovet avklarat. Vi har varit riktigt påhittiga, jag och flickorna måste jag säga...
I måndags var vi på biblioteket inne i stan och lånade en hel drös med böcker. När vi kom hem krattade vi löv ute i trädgården men tjusningen blev för stor för de stora töserna, så högarna "hoppades ut igen". ;) Kvällen tillbringade vi med att pyssla Halloweendekorationer. Så mysigt!

Igår var vi hemma hela dagen då Lillsnäckan var rätt så hostig på morgonen. Vi hann med att baka blåbärsmuffins och krattade dessutom tappert ihop ett par av lövhögarna ute i trädgården igen.

Idag har dagen tillbringats på Leos Lekland, vilket kanonställe! För de stora tjejerna kostar inträdet 100:- var, och jag och minstingen, som hunnit bli över sju månader nu, gick in gratis. Kolla in stället, det är helt klart att rekommendera! God och prisvärd mat har de dessutom. Dit kommer vi att åka många fler gånger! Barnen sprang oavbrutet i nästan fyra timmar, med paus för mat , kissepauser och vätskepåfyllning. Jag och Maja satt en stund i bebishagen så hon fick krypa omkring en stund, sen tröttnade hon och somnade i bärselen. De har dessutom placerat ut sköna soffor och fåtöljer lite här och var så föräldrarna kan sitta och läsa en tidning eller bara slappa medan barnen springer omkring.

Hade man haft den energin som mina stora tjejer sprang omkring med idag, jag då hade mina sista fyra kilon efter graviditeten varit ett minne blott. Men de sitter som berg!!! Har nu uteslutit de flesta kolhydrater ur min diet, men vägrar banta och gå hungrig, det gör jag bara inte! Fast, å andra sidan så är det bra mycket svårare att motionera när alla tre barnen och jag är hemma själva. Har liksom ingen avlastning alls. När jag och minstingen är hemma så kan jag ju i alla fall stoppa henne i vagnen och gå ut i skogen en runda bland vildsvin och annat myspys. ;)

Nu ska jag läsa godnattsaga för största tjejen, de två mindre har redan däckat för natten.
Ha en fortsatt skön kväll därute.
//K

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar