tisdag 7 juni 2011

Idag ska knölen få bekänna färg

Ja, knölen på halsen alltså... Jag ska till punktionskliniken nu på förmiddagen, men det lär ju dröja innan man får några besked dock.

Långhelgen har varit underbar, med kanonväder. Sambon skulle jobbat, men hans tjänstehund fick akut magsäcksomvridning under ett räddningssök och fick skjutsas i ilfart till Djursjukhuset. Vi får förhoppningsvis hämta hem honom idag.

Sambon har börjat gräva ner plintar till altanen, det blir ett megabygge, altanen ska löpa längs hela långsidan, så den blir 13,2 x 4,8 m. Gutt, får vi gott om plats med både matgrupp, loungemöbler och däckstolar. Jag längtar så tills den är helt klar... Slippa gå runt i den dammiga sanden, bara kunna gå ut och in utan att dra med sig tio ton skit in varje gång. Ljuvligt!
Så här ser det ut just nu:



Jag har förresten blivit erbjuden ett vikariat på en högstadieskola i hemkommunen. Har dock inte hört något om tjänsterna på mellanstadiet som jag sökt, tyvärr. Det är lite tråkigt att man inte är attraktiv för de lägre årskurserna när man pluggat till 4-9 lärare. Enligt skolorna så vill de helst ha någon som gått 1-7 utbildningen, för de har bredare bas i sin utbildning och fler ämnen. Vi i 4-9 läste fyra eller fem olika ämnen, men fördjupade oss i två av dem medan 1-7 istället läste många 1-20p kurser (1-30p. idag). Hade jag valt idag, hade jag valt den sistnämnda utbildningen, helt klart.

Nu är det dags att inta frukost och sen hoppa in i duschen innan loppelådan ska styras mot lasarettet.
/K

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar