måndag 11 februari 2013

Lääänge sen sist

Men, det är fullt ös 24/7, alltså hela tiden!

Idag passar ja på och blogga lite, för jag VABar med de stora tjejerna. Vi har haft kräksjukan i helgen och är hemma pga 48 timmars regeln på skola och dagis. Tjejerna är pigga igen tack och lov.

Nu längtar vi efter våren, vi är trötta på kräksjukan som går runt som en dålig skiva, overaller och blöta kläder, rinnande snoriga näsor och kalla små fötter. Men, sen tittar man på bilder/filmklipp från våra lediga dagar tillsammans och då ser man glada barn, gnistrande vit snö, pulkaåkning och varm choklad med massor av vispgrädde när man kommer in. Bjuder på ett sånt klipp.



Privat har det varit rätt turbulent. Min syster och hennes familj kom ner och firade jul med oss, och hon har fått veta att hon har bröstcancer. Hon fick beskedet strax efter nyår. Hon har redan genomgått en operation där de tog bort halva ena bröstet, och prognosen ser tydligen rätt bra ut, tack och lov. Tufft, hon har två små barn, är nygift och har en uppåtpekande karriär. Det jag tycker är jobbigt är att hon inte hör av sig alls. Jag är orolig för hennes och hennes familjs skull, men vet inte så mycket i dagsläget. Hon har sagt att hon hör av sig när hon orkar, så jag får väl lita på det.

Här är vi samlade på julafton. Minstingen ligger på golvet hos sambon med 39 graders feber och strax efter att bilden togs spydde syrrans minsta ner hela golvet och fortsatte i den takten hela kvällen. Nu har vi provat på sjukdomsjulfirande, det var ingen hit och det vill vi inte göra om.


Här är minstingen på väl till kalas hos en dagiskompis. Vad tiden går fort, hon är ju stora tjejen nu!



Sambon är iväg hela våren på diverse kurser och i och med det kör jag markservice de luxe här hemma. Jag vet i alla fall vad jag ska göra i vår. ;)
Jag är lyckligt lottad, jag har en kanonsambo, underbara barn och känner mig hoppfull och glad inför den kommande ljusa årstiden. I år kommer vi dessutom kunna njuta av en gräsmatta.




Avslutar med lite bilder från i höstas när jag fyllde år. Önskade mig ju lite köksattiraljer, vilket jag fick, så under vintern har vi bakat och lagat mat i mängder! Min köksassistent är kanonbra! Det är en OBH Nordica Hercules och den har som sagt använts flitigt i vinter. :)


/K

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar