lördag 21 april 2012

Livets glädjeämnen

Jag var hos en vän som har haft det tufft ett tag och då kom vi att prata om livet och de små sakerna i vardagen som vi så sällan orkar uppskatta fast det är de som utgör livets glädjeämnen. Man har fullt upp med vardagens logistik, fixande och donande.

Efter en tuff tid i livet inser man att det är ju nu man lever, inte sukta efter den där resan eller något annat som ska hända, utan just nu, hämta barn på dagis/skola laga mat, sitta tillsammans och äta frukost och middag osv…



 
Igår slog det mig efter att jag hade haft städdagen med ett stort S och handlat; familjen är samlad och jag är lycklig! Visst, vi är ingen perfekt-komma alltid överens-vara på bra uppförande jämt-familj, men vi är VI. Och jag hade inte velat ha det på något annat sätt. Jag är lycklig!


 
Nu ska denna lyckliga mamma dricka klart sitt the och gräla på de två yngsta som tjafsar över tuschpennor medan de färglägger. Trevlig helg!
P.S. LCHF fick jag lägga av med då min mage rasade ihop helt av all fet mat. Nu är det sund kost samt LÖPNING som gäller. Och vågen visar sakta men säkert färre och färre kilon. :)

Min lycka! <3

/K

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar