söndag 2 oktober 2011

Resa

Vi hade ett par vänner på middag igår kväll som liksom vi, inte lockas av att resa till Thailand eller Asien, utan reser västerut istället. Vi satt och snackade fram på småtimmarna och de berättade om sina resor då de bilat runt i olika delar av USA. Man blev duktigt sugen på att resa!

Själv bodde jag som Au-pair i Santa Cruz (Aptos), Californien när jag var 18, men såg mig inte om särskilt mycket då. Visst, jag var i Lake Tahoe, åkte skidor i Mammoth Mountains som ligger i Sierra Nevada, var ett par gånger i San Francisco osv. Men inget av det som jag vill se nu intresserade mig då.

Drömresan skulle t.ex. kunna se ut som följer:

Start i Flagstaff, Arizona
Grand Canyon

Havasu Nationalpark

John Ford's Point


Sequoiaträd i Yosemite

Ännu fler Sequoiaträd

Köra en bit längs Route 66

Det bor nog en undangömd jenkare i mig någonstans...

Äta på en gammaldags Diner.


Kanske t.om. besöka Hooverdammen.

För att till slut flyga hem från Las Vegas
Låter väl som en bra tripp?

/K

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar