lördag 2 oktober 2010

Ny kamera = festligare blogg

Hur då?
Jo, det är som så att vi innan bara fotograferat med vår systemkamera, för kompaktkamerorna vi haft är av usel kvalité och sedan Hedenhös tid! Det har inneburit att vi vid OTALIGA tillfällen inte haft någon kamera med oss för att dokumentera ditt och datt. Ofta är det ditt och datt som gör livet så underbart när man är förälder. Nu har jag dock investerat i en present åt mig själv, en modern och kvalitativ kompaktkamera som jag lätt kan ha med när som helst. :)

Stora töserna har åkt till sin pappa, och jag och trean har spenderat dagen på följande sätt:

Vi har hunnit med att gräva ner elkablarna innan första snön kommer och tjälen lägger sig. Sambon har jobbat på garaget, som synes och jag och trean har varit på promenix med hundarna (en åt gången dock), vi har städat inomhus, trean har farit fram som en röd fara på trehjulingen och så har vi premiäreldat i vår täljstenskamin. Vi har med andra ord haft en underbart mysig dag!
Som grädde på moset så avslutade jag och sambon kvällen med att käka Thaimat och bara slappa i soffan medan brasan sprakade så mysigt. Det är livskvalité. :)

Ha en skön dag därute. Det ska vi ha.

/K

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar