tisdag 28 april 2009

Hur kan man bli så glad för bajs...?

Ja, bajs var morgonens stora glädjeämne när sambon skulle iväg till jobbet imorse. Låter äckligt och konstigt, I know! Men, jag kan försäkra er om att vi inte är fetischister och har inga konstiga böjelser åt något håll...

Det som hänt är, att vår dotter som är lite drygt en månad gammal, har sedan födseln (som var otroligt svår och komplicerad) tömt tarmen regelbundet i stort sett innan varje måltid. Hon har nu hållt inne med nummer två i nästan en veckas tid. Jag blev så orolig att jag i lördags ringde sjukvårdsrådgivningen. De sade att det är helt normalt att ett spädbarn håller inne med bajset upp till två veckor, så jag skulle inte vara orolig.

Trots deras försäkran, så har jag hoppats på lite bajs varje gång jag bytt Majas blöja, men inget på sex dygn...
Men imorse innan fem så vaknade fröken och ville bli ammad. Efter amningen fick hon "the look", alltså "the poop look", hon tog i och fyllde hela blöjan! Det märktes att det var sex dygn sedan om vi säger som så... My lord, vad mycket bajs en så söt unge kan producera. ;)

Både jag och sambon var överlyckliga och pladdrade på inne i badrummet. Då kommer mellanflickan, och undrar varför vi är så uppspelta.
- Vad äckligt, en massa bajs! Och så går hon ut ur badrummet klökandes och ögonen rullandes som om vi vore helt knäppa.

Nu är stora tjejerna lämnade på dagis och skola och lillsnäckan sover, så nu ska jag ta tag i dagens måsten:
- tvätta
- göra klart Snäckans babybok
- försöka plugga inför spanskatentan som är i slutet av maj fast jag har ingen lust!

Ha en fortsatt underbar dag därute.

/K <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar